بچه که بودیم ... ۲

حاجی محمود معلم قرآنمون بود. ایشون آدم خیلی متشخص و برجسته ای بود که له هیچ عنوان حتی تبسمی هم بر لبانش ندیدم! حاجی دعوتمون می کرد که تو بیرونم بریم سر کلاس قرآن و قرآن رو اصلا ترکش نکنیم. ما هم به توصیه هاش گوش دادیم و به پول اون موقع پونصد تومن دادیم واسه شهریه و خلاصه رفتیم تو کار قرائت و تجوید ...

یه جلسه که حاجی واسمون صحبت می کردند، یکی از بچه ها پرسید: حاجی می شه یه نفر کلا بره تو خط قرآن و کار و بارش قرآن باشه؟

حاجی مکثی کرد و انگار که منتظر این سوال باشه فرمود: بله که میشه پسر گلم! تو آینده ای نه چندان دور، تو زمونه شما، راه های زیادی با گذران زندگی با قرآن وجود داره. مثلا یکی همین که همتون هر پنج شنبه تو قبرستون ولایت  می بینید که مش مراد قرآن بدست میاد و سر قبر بستگان هر کی می خواد قرآن می خونه و واسه هر بار خوندن شهریه چندماه این کلاس شما رو می دن! یا مثلا طرف میاد و عمرشو وقف قرآن می کنه و کل قواعد تجویدو ازبر می شه و تو هر ختم مجلسی یه ماشین بهش می دن و ...

یکی از بچه ها گفت: حاجی چرا تو مجالس عروسی نشه این کارا رو کرد؟

حاجی با عصبانیت نگاهی به پسره کرد و گفت: چی داری می گی؟ قرآن و مجالس لهو و لعب؟ استغفرالله!

بعدها که بزرگ شدم ...

فکر کردم و آرزو کردم که کاش دوباره همون زمون می شد و از حاجی مون می پرسیدم: حاجی جون مگه عروسی سنت پیغمبر نیست؟ یعنی سنت پیغمبر لهو و لعبه؟

من که می خوندم دیدم که پیغمبر تمام مسائل سیاسی و حکومتی رو تو مسجد انجام می داد و حتی عروسیا رو هم تو مسجد می گرفت؛ بدون اینکه لهو و لعب و ... مفهومی داسته باشه!

از این نیز بگذریم! ...

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ب.ظ http://psezar.mihanblog.com

سلام
خوشحال میشم من رو لینک کنی
بعد خبرم کن تا من هم شما رو لینک کنم

محمد نادر جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.soillover.blogsky.com

سلام حمید جان
مرسی از این اپ زیبا
یه غلط املایی تو خط اول داری (له هیچ عنوان )
شما که تو کار قالب هستی چرا قالب خودت به هم ریخته اخه؟
مرسی از قالب هایی که برام فرستادی
اما من قالب مورد نظرم رو باید خودم طراحی کنم
البته هنوز طراحی کامل یاد نگرفتم
فقط میتونم قالب های اماده رو اندکی تغیرات بدم
من قالب ایده الم
یه غالب با زمینه مشکی و ترکیبی از رنگ قرمز
فقط این دو تا رنگ
و کلی تجهیزات جانبی که یک قالب میتونه داشته باشه
ان شا الله به زودی درستش می کنم
البته هر وقت همت کنم
قربانت
محمد نادر

[ بدون نام ] شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ب.ظ http://psezar.mihanblog.com

سلام شما لینک شدی

Mostafa_SiSi یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:59 ب.ظ http://amirreza-ya.blogfa.com

Hi dear Hamid!

Nice blog a nice short story ... hope to progress more and more
I'd like to link you in my blog please you do too
Thanks man....

Good Luck

ترانه بختیاری یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:42 ب.ظ http://parastoo33.blogfa.com/

سلام عزیزم
ممنونم که سر زدی .مرسی وبلاک دوم شما رو هم لینک کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد